להגיע אל הילדים עם הקימוצי'ז

    יוסי ברויער No Comments on להגיע אל הילדים עם הקימוצי'ז
    11:54
    16.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on הכינוי שהרתיח את ח"כ שירי: "ביטוי אנטישמי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבעל תפקיד משמעותי בחייו של הילד, ובמיוחד כהורה, אתה מפתח תקוות וחלומות עבור הילד, כאשר בראש הרשימה יהיו התשובות "שיהיה מאושר" "ושתייה להם חיים בעלי משמעות ותכלית". עצוב לחשוב שדווקא בתי הספר, המוסד החינוכי של הילד, התרחקו מהתמקדות בתקוות ובחלומות האלה. לצערנו על המורים ובימינו גם על הרבנים ואפילו על הגננות מופעל לחץ להתמקד יותר בתחום הלימודי ובבחינות, ולא על היכולות החברתיות.
    מצב זה לא נותן הרבה מקום ללמידה חברתית ורגשית, סוג הלמידה שעוזר לילדים להצליח בחיים. בשנת 1995 כתב ד"ר דניאל גולמן, בספרו "אינטליגנציה רגשית", שהשכלה רגשית (EQ) עשויה, למעשה, להיות חשובה יותר מאשר מנת משכל אקדמית (IQ). נכון שכולנו מכירים אנשים מבריקים מבחינה שכלית, אך לא מוצלחים מבחינה חברתית ובין אישית. האינטליגנציה הרגשית (EQ) חשובה! אינטליגנציה רגשית היא היכולת לנהל רגשות באופן בריא ופורה כולל מודעות עצמית, ניהול עצמי, מודעות חברתית, מיומנויות יחסים, קבלת החלטות אחראית.

    cloud

    דמויות הקימוצ'יז החביבות והנעימות מצליחות לגרום לילדים לבטא רגשות, לפתח ביטחון עצמי ולעורר תקשורת כנה וטובה. כאשר ילדים מצליחים לבטא את רגשותיהם ביעילות, הם מפתחים כישורים חברתיים חיוביים המובילים לחברויות יציבות והצלחה בכל תחומי החיים.

    מה קורה כשלבית מגיע תינוק חדש, והבן הקטן, שעד כה היה הבן היחיד, פועל מתוך קנאה?
    בסיפור מרגש ששמענו לאחרונה, אם המשפחה רכשה בובת קימוצ'יז של יונית ויחד הם דיברו על הבאת תינוק חדש למשפחה, על הקשיים ועל הדברים החיוביים העולים מזה. האמא והאבא נתנו לילד תשומת לב רבה והילד התלהב ושמח מאד מבובת הקימוצ'יז. דברים השתפרו בבית.
    הם הסכימו שבכל פעם שהמצב יהיה קצת קשה, הילד יתן לאמא רגשות טובים מיונית בתמורה לנשיקה אוהבת

    מספרת עוד אמא, ששלומי בן ה-8 ומשה בן ה-6 ציירו את באג בהתלהבות. הם הוציאו רגשות, הכניסו רגשות והתפתחה שיחה מעניינת: מה עושים כשכועסים? מה עושים כשמישהו מעצבן? אחר הצהריים, רצו שניהם לנגן באורגן. אמם אמרה: שניכם כועסים – מה הייתם מציעים לבאג לעשות אם הוא היה כועס עכשיו? הילדים העלו רעיונות שונים – הם כבר היו פחות עסוקים בריב לגבי האורגן, ויותר מכווננים לנושא פתרון המצוקה. הם העלו רעיונות שונים, נרגעו – ואמא שאלה: ועכשיו, יש לכם רעיון לגבי האורגן, שיתאים לשניכם? מעט הכוונה של אמא, לצד היכולת להביע רגשות ולחשוב על דרכי התמודדות – סייעו לאחים לישב את המחלוקת.

    book-anan

     

    מספר אבא לשלושה ילדים בגילאי 6, 3.5 ושנתיים, עד הקימוצ'יז היה מאד קשה לגרום לילדים להוציא את רגשותיהם, הילדים נהגו לריב זה עם זה, ולהוציא את רגשותיהם אחד על השני. מאז שהבאנו את בובת הקימוצ'יז הביתה, הענקנו לילדים יכולת ליצור את הדו שיח של הוצאת הרגשות באמצעות עזרים חיצוניים. המריבות פחתו והילדים החלו לשתף פעולה אחד עם השני על מנת להוציא את רגשותיהם.
    לעוד מדע על קימוצי'ז אפשר לפנות לרוברט 054-6656004 או שרון 054-6656005



    0 תגובות